17-04-2024
Засідання експортної групи VI. "Економічна конкурентоспроможність. Міжнародне співробітництво"

17-04-2024
Публічна дискусія на тему: "Євроінтеграція на колесах: виклики та можливості для автотранспорту в Україні та Польщі"

17-04-2024
Міжнародна науково-практична конференція "Теорія і практика розбудови екосистеми соціальної сфери в умовах повоєнного відродження України"

16-04-2024
Обговорення освітньо-професійних програм

15-04-2024
Онлайн-захід на тему: "Економічні тенденції з точки зору бізнесу (березень 2024)"

15-04-2024
Зустріч експертної групи для проведення акредитаційної експертизи освітньо-наукової програми "Облік і оподаткування"

12-04-2024
Онлайн-дискусія на тему: "Фінанси, державотворення та культура в сучасній Україні"

11-04-2024
Вебінар на тему: "Сприяння зайнятості осіб з інвалідністю: вимоги закону і стимули для бізнесу"

10-04-2024
Зустріч з роботодавцями для обговорення результатів онлайн-опитування щодо ринку праці в Україні та становища підприємств

09-04-2024
Засідання круглого столу в режимі відеоконференції на тему: "Адаптація трудового законодавства України до положень права Європейського Союзу: стан та перспективи"

Наші новини:
15-08-2011
Прес-конференція на тему: "Новий Податковий кодекс та бізнес України", в якій взяв участь в.о. президента Спілки В.М.Биковець. У своєму виступі на прес-конференції В.М.Биковець, зокрема, зазначив, що особливе місце в процесі відновлення національної економіки та її зростанні мав зайняти прийнятий  Податковий кодекс України, метою якого повинно було бути:
    -   поліпшення бізнес-клімату;
    -  створення сприятливих умов для надходження інвестицій;
    -   активний розвиток підприємництва.
Але, фактично, Податковий кодекс містить ряд стримуючих та гальмуючих економічний розвиток положень, які стосуються як порядку адміністрування податків і зборів (в частині встановлення прав та обов’язків платників податків та контролюючих органів), так і порядку оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток підприємств (в частині негативного впливу на розвиток окремих галузей).
Прикладом неефективності та руйнівного характеру норм Податкового кодексу України для деяких галузей економіки є порядок оподаткування сільськогосподарських  товаровиробників (в частині неможливості  переносу залишку від’ємного значення з ПДВ в рахунок майбутніх платежів), порядок виплати дотацій сільськогосподарським товаровиробникам, який передбачає суттєве ускладнення та відтермінування отримання ними дотацій з державного бюджету, порядок оподаткування ПДВ переробних підприємств (молокозаводів та м’ясокомбінатів), зернотрейдерів, який, фактично, позбавляє їх можливості здійснення експортних операцій та отримання відповідного бюджетного відшкодування податку, а також, призводить до збільшення собівартості зазначеної сільськогосподарської продукції.
Негативний резонанс викликав законопроект № 8321 “Щодо внесення змін до Податкового кодексу України та затвердження ставок вивізного (експортного) мита на деякі види зернових культур”, яким запроваджується оподаткування ПДВ портових зборів та плат для іноземних суден та вивізні (експортні) мита для зернових культур, що призведе до зниження конкурентоспроможності продукції та послуг вітчизняних підприємств.

Динаміка розвитку підприємництва в Україні показує зменшення підприємницької активності та небажання людей до самозайнятості.

Оскільки прийнятий Податковий кодекс призвів до таких негативних наслідків, як спад ділової активності суб’єктів господарювання, відтік висококваліфікованих кадрів, національного капіталу за кордон, за оцінками експертів, якщо ситуація не зміниться, до кінця року свою діяльність можуть припинити до 300 тис.підприємців.

В свій час, коли проект Податкового кодексу розроблявся, члени об’єднань промисловців і підприємців, галузевих асоціацій, організацій роботодавців України  наполягали на тому, що необхідно прийняти сучасний збалансований Податковий кодекс, в якому оптимально поєднані фіскальні функції, від яких залежить життєдіяльність держави, і стимулюючі функції, які підвищать ділову активність та забезпечать  розвиток підприємництва.

Впровадження з 1 січня поточного року Податкового кодексу України за результатами його дії у першому кварталі 2011 року дає можливість зробити висновок: він не забезпечив створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, нових робочих місць, можливості для самозайнятості людей та їх гідного економічного незалежного життя.

Фахівцями об’єднань промисловців і підприємців, галузевих асоціацій, організацій роботодавців України були напрацьовані сотні пропозицій та поправок до Податкового кодексу України.

Особливу увагу було приділено 14 розділу Податкового кодексу, який регламентує роботу спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності.

Наполеглива та професійна робота членів громадських об’єднань дала змогу досягнути достатньо високих результатів в ході підготовки законопроектів №8521 від 16.05.2011 “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України (щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва)” та №8217 від 12.03.2011 “Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України (щодо удосконалення деяких норм Податкового кодексу України)”. В процесі їх опрацювання було враховано більшість пропозицій, напрацьованих представниками бізнесу.

На жаль, законопроект № 8521 так і залишився нерозглянутим Верховною Радою України.

Як зазначалось під час прес-конференції, ситуацію в податковій сфері можна буде виправити, якщо Уряд та Верховна Рада не просто переглянуть окремі норми Податкового кодексу, а радикально змінять його ідеологію. Необхідно, поставити в центр податкової політики, а бажано й всієї економічної політики, насамперед, інтереси підприємця як законослухняного платника податку, а не чиновника, що наділяється  надзвичайними повноваженнями при мінімумі відповідальності.

AlfaVersion © AlfaVersion.com
alfaversionua@gmail.com
СПМСППУ,
вул. Воровського, 22, офіс 37
м.Київ, 01601
тел. +38 (044) 486-38-82
office@smpu.kiev.ua