17-04-2024
Засідання експортної групи VI. "Економічна конкурентоспроможність. Міжнародне співробітництво"

17-04-2024
Публічна дискусія на тему: "Євроінтеграція на колесах: виклики та можливості для автотранспорту в Україні та Польщі"

17-04-2024
Міжнародна науково-практична конференція "Теорія і практика розбудови екосистеми соціальної сфери в умовах повоєнного відродження України"

16-04-2024
Обговорення освітньо-професійних програм

15-04-2024
Онлайн-захід на тему: "Економічні тенденції з точки зору бізнесу (березень 2024)"

15-04-2024
Зустріч експертної групи для проведення акредитаційної експертизи освітньо-наукової програми "Облік і оподаткування"

12-04-2024
Онлайн-дискусія на тему: "Фінанси, державотворення та культура в сучасній Україні"

11-04-2024
Вебінар на тему: "Сприяння зайнятості осіб з інвалідністю: вимоги закону і стимули для бізнесу"

10-04-2024
Зустріч з роботодавцями для обговорення результатів онлайн-опитування щодо ринку праці в Україні та становища підприємств

09-04-2024
Засідання круглого столу в режимі відеоконференції на тему: "Адаптація трудового законодавства України до положень права Європейського Союзу: стан та перспективи"

Наші новини:
08-02-2012
Засідання круглого столу на тему: "Ключові проблеми та ризики підприємництва в новому законодавчому полі".
В засіданні круглого столу взяли участь народні депутати України, відповідальні працівники міністерств і відомств, підприємці, експерти, представники бізнес-асоціацій  та засобів масової інформації. Учасники круглого столу обговорили питання:

            - посилення контролюючої функції держави в законодавчих ініціативах Уряду (перевірки, регулювання внутрішньої торгівлі та ін.);

            - проблеми нової спрощеної системи оподаткування;

            -єдиний соціальний внесок: необхідність зниження ставок для підприємців.

Виступаючи на засіданні, в.о. президента Спілки В.М.Биковець, зокрема, зазначив, що урядові ініціативи щодо перевірок і регулювання внутрішньої торгівлі є досить проблемними і ризиковими для вітчизняного бізнесу. Всупереч вимогам Президента України, які були в черговий раз підтверджені під час його виступу в парламенті 07 лютого п.р. про припинення з боку контролюючих органів тиску на бізнес, Уряд продовжує продукувати ініціативи, спрямовані на посилення нагляду (контролю) в сфері господарської діяльності. Причому, це чомусь стосується посилення прав одного з контролюючих органів – Держспоживінспекції. Ми пам’ятаємо, як нелегко відбувалось прийняття і впровадження Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”. Але не встигли прийняти цей закон, як почалась його ревізія: податкова, Держспоживстандарт, Держнаглядпраці – всі намагались вийти з-під сфери його дії. Деяким це вдалося. І зараз знову робляться подібні спроби. Як на мене, то Держспоживінспекцією в свій час було розроблено послідовну програму щодо формування громадської думки і підготовки підґрунтя до нинішніх урядових ініціатив. Згадаймо майже щоденні репортажі по телебаченню про перевірки ринків, магазинів, численні коментарі, в тому числі за участю Прем’єр-міністра України. Я вже тоді говорив, що це робиться неспроста. І урядовий законопроект “Про внесення змін до деяких законів України”, згідно з яким окремі норми Закону України про державний нагляд (контроль) скасовуються, це логічне завершення того, що відбувалося. Всі ми розуміємо, що ці ініціативи завдадуть шкоди саме малому бізнесу. Зокрема,  в законопроекті йдеться про:

            - скасування повідомлення СПД про проведення планового контрольного заходу за 10 днів;

            - скасування обов’язкового зазначення в направленні на позапланову перевірку питань, які стали підставою для такої перевірки.

Що стосується ініціатив з регулювання внутрішньої торгівлі, то в цьому законопроекті так само закладено необмежені права для Держспоживінспекції. Зокрема, згідно пункту 2 статті 25 “Центральний орган виконавчої влади у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів має право:

            1) відповідно до закону проводити перевірки суб’єктів господарювання у сфері внутрішньої торгівлі, безперешкодно відвідувати та обстежувати будь-які виробничі, складські, торговельні та інші приміщення таких суб’єктів;

            2) одержувати безоплатно від суб’єктів торговельної діяльності, що перевіряються, копії документів, необхідних для проведення перевірки;

            3) накладати на винних осіб у випадках, передбачених законом, адміністративні стягнення;

            4) накладати на суб’єктів торговельної діяльності стягнення, передбачені статтею 24 цього Закону”.

Як ви знаєте, за ініціативою УСПП, було створено робочу групу по узгодженню законопроекту про внутрішню торгівлю. Відбулось 4 засідання. Я і мої колеги з бізнес-асоціацій брали участь в цих засіданнях. Якщо в цілому проаналізувати результати роботи цієї групи, то в підсумку ми маємо більше неузгодженостей і розбіжностей, причому це стосується принципових для бізнесу статей і пунктів законопроекту. З 25 статей і прикінцевих положень половина не врегульована, причому по 4 статтям (1, 5, 10, 15) було прийняте рішення повернутись до обговорення пізніше,  по 9 статтям (2, 7, 14, 16, 20, 22, 23, 24, прикінцеві положення) – виникли розбіжності, що зафіксовано в порівняльній таблиці. Ситуація зайшла в глухий кут.

Бізнес-асоціації зробили для себе висновок, що йде тотальний наступ на бізнес. І ми не повинні допустити того, щоб ці ініціативи були запроваджені.

Хочу нагадати, що Україна у рейтингу сприятливості ділового середовища втратила за рік 3 позиції і перемістилася на 152-е місце. З таким показником країна опинилася в аутсайдерах списку між Ліберією (151) та Болівією (153). Варто відзначити, що Гондурас, з яким часто люблять порівнювати Україну, знаходиться на 128 позиції списку.

Боюсь, що з такими ініціативами, ми докотимось до останніх місць в усіх можливих рейтингах.


AlfaVersion © AlfaVersion.com
alfaversionua@gmail.com
СПМСППУ,
вул. Воровського, 22, офіс 37
м.Київ, 01601
тел. +38 (044) 486-38-82
office@smpu.kiev.ua